KALLISTUKSENVAKAAJAT / SWAY BARS


Tämä osio käsittelee sekä etu-, että takavakaajien operoinnin, huomioikaa monikko. Allaolevasta taulukosta  näkee eripaksuisten kallistuksenvakaajien yhdistelmien "yhteispaksuuden".
This section covers both the front and rear sway bars, notice the plural. From the below chart one can see the combined "thickness" of different sway bar combinations.



 



Etuvakaajan kuskinpuoleinen "pusla" on joku TSI -viritelmä. Kiristyspannan toinen puolisko puuttui kokonaan ja puslan tilalla oli joku kumilätkä.
The front sway bar's driver's side "bushing" was some sort of DIY -solution. The collar's other side was missing completely and in the place of a bushing was a rubber piece.


Kiristyspanta lähtee irti 14mm kiintoavaimella.
The collar can be removed with a 14mm wrench.


Tältä alkuperäinen asetelma näyttää.
This is how the original set up looks like.


Vakaajan päät saa vapaiksi 17mm hylsyllä.
The ends of the sway bar can be set free with a 17mm wrench.



Alkuperäinen vakaaja on omassa autossani 20mm halkaisijalla.
The original sway bar is 20mm in my car.