Tässä osiossa on vanhan alkuperäisen moottorin purkua ja sen irroitusta konehuoneesta.
This section covers the disassembly of the old original engine and its removal from the engine bay.
Imusarja lähtee irto kahdeksalla mutterin irroituksella.
The intake his held in place with just eight nuts.
Seuraavaksi ruosteinen mutta jämäkkä pakosarja.
Next up is the rusty but stiff header.
Pakosarjan mutterit olivat pahasti ruosteessa, mutta tämä oli ylitse muiden.
The bolts on the header were rusted but this was above them all.
So it was cut away.
Tässä kohtaa on vaihteisto jo irroitettu ja kannen irroitus alkaa seuraavaksi. Laturinhihnat irtosi helposti puukolla ja jakopäähihnakin lähti irti helposti kiristintä löysäämällä.
At this point the transmission has been removed so the cylinder head removal starts next. The generator belts were easy to remove with a knife and also the main belt was easy to remove by loosening the tensioner.
Säilöön meneviä osia, jotka irroitettiin.
Some removed parts goint to storage.
Venttiilikoppa on kiinni kahdeksalla pienellä mutterilla.
The valve cover is held in place with eight small nuts.
Sylinterikansi lähtee irti irroittamalla venttiilikopan alta paljastuneet kymmenen isoa 14m kannalla olevaa pulttia.
The cylinder head can be removed by unscrewing eight 14mm head bolts revealed under the valve cover.
Huomasin että lohko ei ollut suorassa ja syyksi paljastui apukuskin puoleinen rikkinainen moottorityyny.
I noticed that the block is not straight and the reason found out to be the passenger's side engine mount.
Kansipahvi oli erittäin huolestuttavan näköinen.
The head gasket was in alarmingly bad contidion.
Vesipumppu.
The water pump.
Laturi.
The alternator.