Käväisin naapurikaupungissa ostamassa uudet runkolaakerit ja samalla momenttiavaimen ja rakotulkin, niitä ilman hommaa ei tule suorittaa.
So I started to assemble the engine in small steps.
I bought the main bearings from a neighbouring town as well as a torque wrench and a feeler gauge which without the assebly should not take place.
Pesin laakerinpesät huolellisesti CRC-Bräkleenillä ennen asennusta.
I cleaned the bearing housings with some CRC-Bräkleen before installation.
Asetin laakerit paikalleen huolella ja tarkistin että ne ovat ne ovat samassa tasossa, kuin itse laakerinpesät. Laakerien ja laakerinpesien väliin voitelemaan laitoin moottoriöljyä.
Öljy on 5W-30.
I put the bearings carefully in place and checked that they are on an even level with the housings.
Under the bearings I put some engine oil, which was 5W-30.
Siinä lohkoon asennetut laakerit.
Here are the bearings in place on the block.
Kampura asennettuna paikalleen.
The crankshaft is in place.
Kampura kiinnitettynä.
Cranksaft attached.
Koska mistään ei löytynyt mainintaa kampiakselin kiinnityspulttien kiristysjärjestyksestä, käytin kansipulttien kiristämisen ohjetta.
Alla olevasta kuvasta selviää tarvittavia kiristysmomentteja. Kampiakselille 110Nm.
Because I couldn't find any tightening order for the crankshaft I used the same order as used on the head bolts. The below picture contains info on torque values. Crankshaft 80 ft lbs.
Kannen siistimistä.
Cleaning the cylinder head.
Osia, jotka odottavat asennusta.
Parts that are waiting for assembly.