This section covers all the parts from air filter to intake manifold.
Läppärunko on numerolla 1271882 ja on peräisin volvon vapaasti hengittävästä vitoskoneesta.
The throttle body is from a N/A five cylinder engine.
Muovinen kuriste kaasuläpässä on ei toivottu, joten läppä tullaan vaihtamaan, tai muokkaamaan. Muovia ei pidä hioa matalammaksi, sillä se menee läpän läpi ja suurella todennäköisyydellä irtoaisi ajossa. Läppä muokattiin vaihdon sijaan. Muovikuriste irroitetiin ja jäljelle jäänyt reikä hitsattiin umpeen.
The plastic restrictor isn't wanted so it has to go or be modified. It should not be filed down as it goes through the throttle plate and will most likely fall off while driving.
Läppä muokattiin vaihdon sijaan. Muovikuriste irroitettiin ja jäljelle jäänyt reikä hitsattiin umpeen.
The plate was modified instead of changing. The plastic restrictor was removed and the remaining hole was welded shut.
The plate was modified instead of changing. The plastic restrictor was removed and the remaining hole was welded shut.
In the process of removing the throttle plate the bolt holes were damaged so I retapped them with a M4 tap.
Uuden kierteen testaus.
Testing the new thread.
Toinen myös.
And the other one.
Ruuvit vaihdoin talttapäisiin ja laitoin mukaan Loctite 524 -kierrelukitetta.
I changed the screws to flat heads and put some Loctite 524 threadlock.
Saatan laittaa vielä lukkomutterit pultteihin mielenrauhaksi.
I might put lock nuts on the bolts just for peace of mind.
Vertailun vuoksi 8v -läppärunko
For comparison a 8v throttle body.
B230F -imusarja
B230F intake manifold.