Kokeilin miten nuo äänieristeet lähtevät kylmällä irti. Hauraita levyistä oli tullut, kun pakkasta oli noin
-20C, mutta liima oli silti paikoittain tiukassa tästä huolimatta. Työkaluina oli taltta ja vasara.
I tested how the insulation comes off now that it's could outside. They became brittle as expected, as it was -20C (sorry I don't do Fahrenheit. Too illogical), but the glue was still holding on tight. Tools used: a hammer and a chisel.
Kuskin puoli vielä operoimatta.
The driver's side still to be operated.
Vaihdelaatikon päällisen kun sain valmiiksi, päätin kokeilun olevan siinä.
When I finished above the transmission I decided I've tested enough.
Kokeilin kuumailmapuhallinta ja sen avulla levyt lähtevät paljon helpommin irti, koska liima sulaa levyjen alta.
Jäljelle jääneen liiman sain helposti irtti kuumentamalla sen ja levittämällä, jotta sitä on ohuempi kerros. Sen jälkeen CRC Brälkeenillä pesu ja liimat ovat poissa.
I tried the heatgun method and it worked much better, because the heat melts the glue underneath. The glue that is left can be easily removed by first heating it and then spreading it so there is only a thin leyer left. After that it can be washed away with CRC Brkäleen.
Apukuskin jalkatilan eristematto irroitettu, liimat pesty ja CRC -Zinkillä paljas metalli piiloon. Pari pientä ruostereikää löytyi maton alta.
The passenger side's insulation removed, the glue cleaned and bare metal covered with CRC Zink. Couple of rust holes were found under the insulation.
Apukuskin puolen tämän tilanne.
State of the passenger's side.
Takamatkustajien jalkatila.
The rear passengers floor.
Takapenkin alunen.
Under the rear seat.
Sama tilanne, kuin toisella puolella: runkopalkin välissä syöpymää.
The same situation as on the other side: corrosion under the frame beam.
Takakontin etuosa.
Front end of the trunk.
Tuliseinä.
Firewall.
Kuskin jalkatila.
Driver's floor.
Viimeinen eristysmatto.
The last insulation carpet.
Tämä osio päättyy tähän.
This section ends here.